fredag 11. juli 2008

”Nei, Admin er ikke en innvandrer, men administratorbrukeren”

Det mest spesielle innslaget på jobb i 2008 utspadt seg da en frustert bruker ringte meg og ville ha hjelp med distribusjonslistene på systemet vårt. Brukeren var mildere irritert fordi at det alltid kom inn en bruker som het "Admin" i hans lister. Som jeg ville lest dette ville jeg sagt "Addminn", men brukeren uttalte det som "Admiiiiiin". Han trodde nemlig at dette var en innvandrer... Jeg utøvde mine høflighetsfraser, og prøvde å forklare på en skånsom måte at dette ikke var en innvandrer. Det er ufint å begynne å le, men man bør jo fortelle sammenhengen selv om det kanskje får brukeren til å føle seg dum. Jeg ble aldri blitt opplært på skolen eller i læretida til å oppføre meg etisk i sånne situasjoner. Slik blir man altså kastet ut i det ordentlige arbeidslivet - side om side med "Admin" og Ola Nordmann!

Ingen kommentarer: