onsdag 18. mars 2009

70 - all over!

Noen morgener så blir jeg forpestet med "70 - all over" folk. Det er disse menneskene som kjører i 70 uansett fartsgrense. Både i 80, 60, og 50 kjører de i 70. Og hvis det en sjelden gang skulle bli 70 sone, så kjører de garantert ikke i 70... De er søren ta ikke lette å komme seg forbi, og de er heller ikke behagelige å ligge bak.

Når jeg skal til jobb er jeg interessert i holde fartsgrenser. Vil ikke kjøre 70 i 80 sone, men ei heller kjøre 70 i 60 sona ved bommen... For der står alltid politiet med sine laserpointers (dersom de en sjelden gang har dratt den fram). Og den sjeldne gang, ja da kan du garantert banne på at det måtte være en dag jeg skulle kjøre over fartsgrensen. Nei, jeg holder meg i høyest 63 i 60. Har jo enda ikke fått noen fartsbøter eller prikker etter 4-5 år med lappen, så ønsker å fortsette med det.

I morges hadde jeg en Mercedes som kjørte sin "70 - all over truddelutt" og da tenkte jeg at det er som BS sier: "Menn uten hjerne, kjører bil med stjerne..." Årh, blir så sint. Etter å ha slitt med den gjennom hele Spind, så så jeg endelig mitt snitt til å rase forbi den mellom Bank(r)an og Ørnehei. Blodtrykket steg, som det så ofte gjør i hverdagen, mens jeg suste forbi i min Carina E 95 mod!

Jeg bør ikke hisse meg så opp for ting! Jeg tror jeg har dårlig blodtrykk nå allerede i begynnelsen av tjueårene... Hver gang jeg prøver med sånne hjemmeblodtrykkstester, så flyr det til værs :-( Jeg burde flytte vekk fra allmennheten og får meg noen gullfisker i bur. Ikke jobbe med data og ikke kjøre bak "70 - all over folk."

Til tider føler jeg at jeg har konstant pemenstruelle spenninger, eller hva det nå kan være. Kan føle et ukontrollert sinne mot det meste til tider. Jeg trenger å finne ro i sinnet...

*oppgitt orakelugle i dag*

Ingen kommentarer: