fredag 13. juni 2008

Våre naboer - i fyr og flammer!

Til informasjon:
Dersom du provoseres av subjektive tekster, bør du kanskje ikke lese denne. Dette er mine egne tanker og meninger, noe alle må få lov til å ha!



(Bilde tatt fra www.fvn.no)

Under 2 timers kjøring fra her jeg befinner meg nå, står store områder i fyr og flamme. Det er nesten uforståelig. Kan ikke forstå at det er så nærme. Alle pusler og diller i sitt eget tempo, og med sine egne ting. Føler ikke at noen bryr seg og "hva som skjer der borte..." Har det virkelig gått opp for befolkningen i dette landet hva som skjer? Jeg kan ikke redde verden, er bare et "vanlig" menneske, men hvor finnes alle de velutdannende, som kan beregne hvor fort vinden går? De som kan beregne hvor fort flammene vil spre seg? De som kan komme med en løsning? Hvorfor stiller ikke flere opp? Hadde hvert fylke stilt opp med x antall helikopter og hjelpemannskap tidlig i prosessen, ville ikke da dette vært en saga blott nå? Jeg er redd befolkningen begynner å bli overfladiske!

Ville nordmenn vært standhaftige nok for å kjempe dersom WW3 plutselig dukket opp før døra?

Jeg blir redd ved tanken...

Ingen kommentarer: