onsdag 9. april 2008

”Spøkelse i magen”

Jobben min går ut på mye forskjellig. Jeg er som en potet sier de; ”en som kan brukes til veldig mye rart…” I den grå hverdagen er det ofte kjedelig med mange ord og utrykk som for så vidt virker helt komplett uforståelige for utenforstående etter som jeg har hørt.

"Har du lagt til option 066 og 067 i på DHCP-options og startet DHCP på nytt?”
”Kopier startup-mappa under OFFICE11 inn på OFFICE12”
”SCSI hot-plug disker er noe dritt”
”Åååånei… Jeg må ned igjen. Glemte å skrive ut en konfigsiden på skriveren. Må ha den for å finne MACen sånn at jeg kan få lagt statisk IP på den”
”Kan de ikke bare lagre i .doc og ikke .docx! Hvor vanskelig skal det være?!?”
”Hitachi eller Benq – hvorfor må det være så vanskelig å gjøre et valg?”
”Har du Service Tagen i behold?”
”Sjekk disk-testen i BIOS”
”Har du husket domenenavnet og deretter backslash før brukernavnet ditt?”
”Tårnmodell eller Rackmodell?”
”Sjekk på enhetsbehandling om alle driverne ligger inne”
”Msn-virus? Prøv å stille tilbake maskinen i tid med systemgjenoppretting. Funker ikke dette søk etter virusfix her
”Nei, Admin er ikke en innvandrer, men administratorbrukeren”

I den beskynderlige merkelige hverdagen min prøver jeg altså å fornorske engelske datautrykk.

Her er dagens: ”Spøkelse i magen” (bedre kjent som Ghost Image).

Ingen kommentarer: