mandag 5. mai 2008

"Oldies are goldies"

Så har det altså skjedd; jeg er sammen med en "eldre" mann...

BS hadde bursdag i helga. Han ble 28 år! Jeg laget kake, eller faktisk to kaker. En *skumkake hjemme og en bløtkake hos han. Det meste gikk rimelig smurt, selv om jeg stresset med bløtkaka. Hadde aldri laget sånn kake helt alene. Klasket på litt krem her og der. Sprøytet kremtopper, og pyntet med jordbær og sjokolade. Den ble faktisk ikke så verst til å være min første kake med fløte.
Kan ikke skjønne at han allerede har blitt 28. Da vi møttes var han bare 26, eller traff han vel bare to ganger som 26 åring da... Når jeg blir litt eldre, blir jo han det også. Når skal jeg bli "snart like gammel som?" Hmm. Svaret er vel at jeg aldri blir det. Det skiller 6 år, 6 måneder og 6 dager mellom oss (6 6 6 :-o skumle tall...). Men uansett, jeg er en gammel sjel som spiller godt på min seriøsitet.
Uansett;
GRATULERER BS MIN!!! *miss u want u kiss u*
Sees på frædda <3


*skumkake
Skumkake med jordbærgelẻ på toppen (i 24 cm form)
Du trenger:
6 eggehviter
6 del sukker
1 ½ ts vanilje sukker
9 plater gelatin
1 1/2 dl kokende vann
Kokosmasse
1 pakke jordbærgelẻ

Framgangsmåte:
Legg gelatinplatene i kaldt vann.
Pisk eggehviter, sukker og vaniljesukker en god stund.
Kok vannet og smelt gelatinplatene i det varme vannet.
Bland gelatin inn i den sammenrørte massen og pisk i maskin i 10 minutter.


Legg ringen (ta ut bunnen) til en 24 cm kakeform på et kakefat. Legg kokosmasse inni ringen. Tøm massen nedi kakeringen og la det stå kaldt noen timer.


Toppen med jordbærgelẻ:Lag gelẻ av en pakke og 3 dl varmt vann.
Ha 1 dl kaldt vann i etterpå for at den skal bli fortere stiv.
Ikke legg på gelẻen på før den begynner å stivne. Viktig at den ikke stivner for mye, men den skal heller ikke være flytende.





Ingen kommentarer: