onsdag 14. mai 2008

"Utroskap" i 3'rn

Vi hadde en avtale... Fredag klokka 19 ved fyret, hvis jeg ville, sa han. Spenning steg i meg. Det hadde gått et par måneder siden vi møttes der sist. Det har alltid vært så spennende å møte han der.

Bestemte meg for å ta med jordbær.

Satt tilbakelent på benken utenfor fyret, mens kuene rautet på jordet like ved. Lyttet etter lyden jeg ville høre. Lyden av et stort kjøretøy. Volvo...

*drrrrrrrr* Hørte duren i det fjerne. Visste han var på vei. Han kom i en rasende fart. Hadde 3'rn denne ganga. Rygget opp langs parkeringsplassen. Gikk med sakte føtter og bankende hjerte bort til døra, som han allerede hadde åpnet. Gikk inn. Han møtte meg med åpne armer og et langt, deilig kyss. Sa han hadde savnet meg... Jeg hadde savnet han også.

Følte meg litt utro der jeg satt med en mann i bussuniform. Det er ikke slik jeg pleier å se han. Det er jo ikke den ordentlige jobben hans på dagtid, og heller ikke den jeg pleier å se han som ellers for den slags skyld. Han er bare helt annerledes.

Skjøv følelsen til side før jeg kysset han og la hodet inntil han igjen.

Kjæresten min...
Vennen min...

...og "fredagsbussemannen" min

Ingen kommentarer: